Adres: Klapstraat 4, 6931CJ Westervoort

Openingstijden: di-vr 09.00-13.00

Telefoon: 06 24 54 73 22

Tijdens behandelingen wordt de telefoon niet opgenomen. Spreek een boodschap in en u wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld. U kunt ook een SMS bericht sturen. 

Aanmelden voor behandeling kan via het patiëntenportaal:

Logopedie is direct toegankelijk, u heeft in de meeste gevallen geen verwijsbrief nodig.

Er zijn uitzonderingen. In de volgende gevallen heeft u wel een verwijzing nodig:

  • U heeft stemproblemen die 3 weken of langer geleden zijn begonnen.
  • De praktijk heeft geen contract met uw zorgverzekeraar.
  • De behandeling moet bij u thuis plaatsvinden. In dat geval heeft u een verwijsbrief nodig waarop staat: behandeling-aan-huis.


Meenemen bij de eerste afspraak

Bij de eerste afspraak dient u mee te nemen:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een geldig bewijs van inschrijving van uw zorgverzekering
  • Indien van toepassing, een verwijsbrief van uw (huis)arts


Behandeling aan huis

Bent u woonachtig in Westervoort en kunt u niet naar de praktijk komen? Mogelijk kan de logopedist bij u thuis komen. Voor behandeling aan huis is een verwijzing nodig van de (huis)arts. Informeer naar de mogelijkheden. Behandeling aan huis buiten Westervoort is niet mogelijk.

E-Health

Logopedie Rozeman biedt “blended care”. Bij blended care worden face-to-face behandelingen gecombineerd met videobellen.

Daarnaast maakt de praktijk gebruik van apps voor de behandeling zoals Voicebuddy en Logo-art online. Ook diagnostiek kan steeds vaker digitaal. Zo vindt het taalonderzoek bij oudere kinderen plaats op een IPad.


AFMELDEN

Gemaakte afspraken kunt u alleen telefonisch annuleren (spreek eventueel het antwoordapparaat in). Afspraken dienen bij verhindering tenminste 24 uur van te voren worden afgezegd. Te laat afgezegde of niet nagekomen afspraken (ongeacht de reden) worden bij u persoonlijk in rekening gebracht (€ 30,-) en worden niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Identificatieplicht

In de gehele zorgsector geldt een identificatieplicht om fraude en medische fouten te voorkomen. Zonder geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) kunt u geen (logopedische) zorg ontvangen. Ga voor meer informatie naar www.rijksoverheid.nl



Wachtlijst

Er is momenteel alleen een wachtlijst voor plekken buiten schooltijd. Op di-vr ochtend (09.00 tot 12.00) is er geen wachtlijst.

Logopedie onder schooltijd

Wanneer u met uw kind naar de logopedist moet, zal dit in veel gevallen onder schooltijd plaatsvinden. Soms omdat uw kind na schooltijd te moe is, of omdat de wachtlijst voor een plek na schooltijd te lang is. Therapie onder schooltijd is toegestaan, overleg wel vooraf met de leerkracht van uw kind. 

Tarieven

Logopedie zit in het basispakket van elke zorgverzekering, maar valt wel onder het eigen risico (vanaf 18 jaar).

Tarieven 2025:

4000 Reguliere individuele behandeling € 48,-

4002 Telelogopedie (videobellen) € 48,-

4010 Telefonische zitting € 25,-

4057 Screening, anamnese en onderzoek (u komt zonder verwijzing) € 125,-

4061 Anamnese en onderzoek na verwijzing € 95,-

4301 Individuele behandeling stotteren € 95-

4309 Telelogopedie stotteren (videobellen) € 95,-

Toeslag voor behandeling aan huis € 30,-

De praktijk heeft een contract afgesloten met de volgende concerns: Menzis, Achmea, CZ, VGZ, ASR, ONVZ en DSW. Een uitgebreid overzicht van de zorgverzekeraars en de labels die daaronder vallen vindt u hierboven bij de knop “contracten zorgverzekeraars”.

Heeft de praktijk een contract met uw zorgverzekeraar? De rekening wordt dan rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd. De tarieven die met de zorgverzekeraars zijn afgesproken kunnen afwijken van de hierboven genoemde tarieven.

De praktijk heeft er voor gekozen om met een aantal zorgverzekeraars geen contract af te sluiten vanwege een te laag tarief in het contractaanbod. De contractprocedure bestaat uit een eenzijdig aanbod van de zorgverzekeraars. Van een onderhandelingspositie van de praktijk is geen sprake en er wordt ook niet geselecteerd op kwaliteit. Dat er geen contract is met uw zorgverzekeraar betekent dus dat de praktijk het contract heeft geweigerd.

Let op: Heeft de praktijk geen contract met uw zorgverzekeraar? Dan moet u de rekening voorschieten en zelf indienen. De hoogte van de vergoeding bij ongecontracteerde zorg is afhankelijk van uw polis.

Rekenvoorbeeld:

U heeft een polis waarbij er 70% vergoed wordt van het “gemiddelde gecontracteerde tarief” bij een zorgverlener zonder contract. Als het “gecontracteerde tarief” €38,- is dan krijgt u 38 x 70% = €26,60 vergoed. De rekening per sessie is €48,- U betaalt dan per sessie (48 – 26,60 =) €21,40 zelf.